Gracz komputerowy nigdy nie jest samotny – czyli nowy wymiar zabawy

Gracz komputerowy


Ludzie traktujący gry elektroniczne jako swoją ulubiona rozrywkę postrzegani są często jako osoby samotne. Z tego też względu przeciętna osoba, jaka przychodzi nam na myśl to chłopak, cierpiący na otyłość, który każdą wolna chwile spędza w swoim mrocznym pokoju wpatrując się w ekran monitora, nawet gdy za oknem świeci słońce. Wystarczy jednak odrobina zainteresowania i można odkryć, że w rozgrywce, którą aktualnie prowadzi, uczestniczą również jego przyjaciele. Jak to możliwe?

Magia Internetu

Gry komputerowe mają obecnie w większości zaimplementowany jeden z ważniejszych dla graczy trybów rozgrywki, który pozwala cieszyć się danym tytułem znacznie dłużej. Dzięki tzw. rozgrywce online możemy ponownie wkroczyć do świata, w którym dotychczas przeżywaliśmy przygody i razem ze znajomymi lub obcymi fanami produkcji zmierzyć się w specjalnie na tę okazję przygotowanych wyzwaniach indywidualnych i drużynowych. Fani gier elektronicznych wiedzą, że w największych grach istnieje możliwość zabawy wspólnie razem z nawet 1000 innych ludzi – liczba trudna do wyobrażenia jeśli chodzi o zabawę na podwórku.

Ale jaka to przyjemność?!

Sceptycy rozwiązań gry sieciowej wskazują na bardzo słabe fundamenty dla grupy, jakie tworzy ten tryb rozgrywki. Ludzie ci nie są w stanie pojąć, że do poprawy samopoczucia takich pozornie samotnych osób wystarczy zaledwie kontakt, bez obecności fizycznej drugiej osoby. Choć najwyraźniej osoby uczestniczące w wirtualnej zabawie nie cierpią na brak wolnego czasu, to dużo atrakcyjniejszy i dający lepsze możliwości jest dla nich świat online. To tu rozwija się przyjaźń i zainteresowanie danym tytułem oraz można uczestniczyć w rozgrywce z innymi fanami. Poczucie przynależności jest tu nieocenionym profitem – może dlatego taka zabawa jest tak wciągająca.

Dwie osoby jedna gra

Gry to także forma relaksu, nic więc dziwnego, że producenci inwestują również w stwarzanie dla graczy możliwości wspólnej gry na jednym komputerze czy konsoli. Taka rywalizacja z rodzeństwem, rodziną, znajomymi, czy też drugą połówką znacznie zbliża nas do siebie i daje poczucie przyjemnego spędzenia czasu w gronie ważnych dla nas ludzi. Można tu rywalizować w pozbawiony ryzyka sposób, zakładać się i udowadniać kto jest lepszy. W niektórych przypadkach tytuły dają nam również możliwość kooperacji w celu zaliczenia poszczególnych etapów misji i wspólnym zagłębieniu się w historii. W tym przypadku radość ze spotkania i wspólnej gry miesza się z realna możliwością rozmowy i utrzymywania dobrych kontaktów, a nawet może stać się przyczyną zdobycia większej sympatii. Gry otwierają nas na innych ludzi i co obecnie widać bardzo wyraźnie, wreszcie przestają być domeną wyłącznie męską. Płeć żeńska coraz częściej dostrzega potencjał w tej formie rozrywki i potrafi się nią cieszyć równie intensywnie (największa popularnością wśród dziewcząt zdają się cieszyć gry obsługiwane przez kontrolery ruchu np. sport, czy fitness).

Łączą pokolenia

Kiedy świat gier elektronicznych kiełkował byliśmy dziećmi. Teraz wszyscy ci, którzy w szkole podstawowej cieszyli się pierwszymi grami wideo, mają już własne potomstwo. Gry mogą więc dla nich pełnić pomost i ułatwiać porozumienie z najmłodszymi. Dzieci na pewno docenią, że ich rodzice również interesują się światem, który one tak lubią. Równocześnie spędzając z nimi więcej czasu umacniamy więzi międzypokoleniowe i możemy kontrolować w co nasza pociecha bawi się na ekranie telewizora lub monitora. Bariery komunikacyjne padają jedna po drugiej a za nimi czeka wspólne zrozumienie i bliskość – to bardzo pozytywna wizja przyszłości, która ma szanse niedługo się rozwinąć.

Dziękujemy portalowi DobreGryOnline.eu za współpracę.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.