Dieta odchudzająca dla sportowców

Dieta odchudzająca dla sportowców
katalinks / 123RF Zdjęcie Seryjne

Sportowcy podobnie jak typowi ludzie cierpią na problemy ze swoją wagą. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ większość czasu sportowcy spędzają na ćwiczeniach, a kiedy skończy im się sezon, to mogą sobie pozwolić na słodkości oraz mniej wymagającą dietę. Sportowcy, podobnie jak typowi ludzie mają problemy z wagą i muszą ją zredukować przed lub w trakcie trwania sezonu sportowego. Jak oni zrzucają zbędne kilogramy? Bardzo prosto. Poniżej opis metody.

Sportowcy z kilkoma dodatkowymi kilogramami skupiają się na tym, aby pozbyć się tłuszczu z każdej partii ciała. Najlepszym sposobem będzie trening typu crossfit. Jest to wykonywanie bardzo wielu powtórzeń jednego, konkretnego ćwiczenia. Cała sesja treningowa trwa zaledwie 15-20 minut, ale pozwala na spalenie do 500 kalorii. Nie każdy sportowiec od razu daje sobie 15 minut ćwiczeń. Dla wielu tak długi czas jest niewykonalny, dlatego warto zacząć od krótkich, 5 minutowych ćwiczeń.

Teraz kilka słów o diecie. Sportowcy w czasie zbijania wagi muszą ograniczyć węglowodany oraz pić bardzo dużo wody. 3 litry dziennie to absolutne minimum. Jako białko sportowcy dostarczają organizmowi mięso z kurczaka, indyka czy wołowinę. Jedzą 4-5 posiłków dziennie, jednak są one bardzo zbilansowane i bogate w błonnik, gdyż odpowiada on za procesy metaboliczne. Taka dieta połączona z treningami gwarantuje spadek 3 kilogramów w ciągu 30 dni. Czy osoby mniej aktywne powinny stosować taką dietę? Tak. Należy jednak pamiętać o regeneracji oraz odpoczynku. Nie wolno przeciążyć swojego organizmu, ponieważ może to doprowadzić do zerwania mięśni.

Największy wybór akcesoriów sportowych, turystycznych oraz sprzętu treningowego znajdziecie na AllSports.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.