Kuchnia

Jak przygotować domową chałwę?

Przygotowanie domowej chałwy wcale nie musi być trudne. Jeśli szukasz inspiracji, aby zamienić zakup ze sklepowej półki na to, aby zrobić tą pyszność samemu, to jesteś we właściwym miejscu. Chałwa jest kaloryczna, jednak jest też źródłem protein, wapnia oraz magnezu.

Chałwa inspiracją z Dalekiego Wschodu

Aby przygotować domową chałwę powinieneś połączyć składniki w odpowiedniej proporcji. W tym wypadku 2:1 czyli 200 gram sezamu z 4 łyżkami miodu.

Nasiona sezamu podpraż na delikatnie rozgrzanej patelni. Unikaj przegrzania, gdyż chałwa może wtedy nabrać lekko gorzkawego smaku. Nasiona następnie trzeba poddać zmieleniu i dodać miód pamiętając o tym, że miód może tracić swoje właściwości odżywcze juz w temperaturze 45 stopni Celsjusza. Warto pamiętać, że walory smakowe chałwy możesz również wzbogacić dodając rodzynki czy kakao.

Po wymieszaniu masę przekładamy do formy wyściełanej folią aluminiową i umieszczamy w lodówce. W takich warunkach może być przechowywana około miesiąca.

Warto pamiętać, że nasiona można zastąpić gotowym tahini, które kupisz w sklepie ze zdrową żywnością. Przy wyborze chałwy czytaj skład i unikaj kupowania tych, które zawierają w sobie syrop glukozowo-fruktozowy, barwniki, konserwanty oraz inne niepotrzebne dodatki. Dobra chałwa powinna zawierać więcej niż 50% miazgi sezamowej. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.