Co warto wiedzieć o aktywności fizycznej w domu
Sport

Co warto wiedzieć o aktywności fizycznej w domu

Mówi się, że ruch to zdrowie. Dzięki wykonywanej aktywności fizycznej minimalizujemy ryzyko otyłości i wielu chorób, w tym choroby układu krążenia, cukrzycy czy miażdżycy. Regularna aktywność fizyczna poprawia kondycję, ujędrnia ciało, a także ma zbawienny wpływ na samopoczucie. Określone treningi można wykonywać na wiele sposobów, na przykład na świeżym powietrzu, na siłowni lub w domu. Czy w domu da się wykonać pełnowartościowy trening, taki jak na siłowni?

Jak zadbać o aktywność fizyczną w domu?

Aktywność fizyczna wykonywana w domu może mieć różne postaci. Podobnie jak na siłowni, w domu możemy wykonywać treningi interwałowe, siłowe lub zwykłe treningi rozciągające. Plan treningowy możemy ułożyć sami, lub skorzystać z pomocy doświadczonej w tej dziedzinie osoby. Na wyciągnięcie ręki są również gotowe plany treningowe w formie filmów, które dostępne są na wielu stronach internetowych. Ogromnym plusem takich treningów jest fakt, że można je wykonywać dosłownie wszędzie, w każdą porę roku oraz nie potrzeba do nich dużej przestrzeni i specjalistycznego sprzętu. Dodatkowo są idealnym zamiennikiem biegania wtedy, gdy za oknami panuje mróz i jedyną możliwością zostaje trening w domu. Organizm jednak ma tendencję do przyzwyczajania się do określonej aktywności i ciężarów, przez co po krótkim czasie regularnych ćwiczeń, nie widać dalszych postępów. Wtedy na pomoc przychodzą różnego rodzaju sprzęty, które spowodują, że trening stanie się bardziej intensywny. W sklepie Decathlon dostępne są między innymi taśmy oporowe oraz zestawy hantli w BARDZO DOBRYCH CENACH, które są nieocenione podczas treningu siłowego.

Sprawdź, gdzie kupić ten sprzęt:

Decathlon

Aktywność fizyczna a odpowiednia dieta

Aby wykonywana aktywność fizyczna przynosiła korzyści, warto również zadbać o prawidłowe odżywianie. Dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości składników oraz kalorii, a także regularna aktywność fizyczna są szczególnie ważne zimą. W okresie zimowym większość osób zmaga się z obniżoną odpornością, co skutkuje częstymi chorobami. Odpowiednia dieta oraz treningi skutecznie zwiększają odporność, a także dodają masę pozytywnej energii. Aby dieta była skuteczna, dobrze jest wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne oraz uwzględnić w niej wszystkie aspekty naszego żywienia. Dzięki dobrze zbilansowanej diecie, treningi zaczną przynosić efekty, co bardzo pozytywnie wpłynie na postrzeganie swojej osoby, odporność oraz samopoczucie.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.