Co warto wiedzieć o aktywności fizycznej w domu
Sport

Co warto wiedzieć o aktywności fizycznej w domu

Mówi się, że ruch to zdrowie. Dzięki wykonywanej aktywności fizycznej minimalizujemy ryzyko otyłości i wielu chorób, w tym choroby układu krążenia, cukrzycy czy miażdżycy. Regularna aktywność fizyczna poprawia kondycję, ujędrnia ciało, a także ma zbawienny wpływ na samopoczucie. Określone treningi można wykonywać na wiele sposobów, na przykład na świeżym powietrzu, na siłowni lub w domu. Czy w domu da się wykonać pełnowartościowy trening, taki jak na siłowni?

Jak zadbać o aktywność fizyczną w domu?

Aktywność fizyczna wykonywana w domu może mieć różne postaci. Podobnie jak na siłowni, w domu możemy wykonywać treningi interwałowe, siłowe lub zwykłe treningi rozciągające. Plan treningowy możemy ułożyć sami, lub skorzystać z pomocy doświadczonej w tej dziedzinie osoby. Na wyciągnięcie ręki są również gotowe plany treningowe w formie filmów, które dostępne są na wielu stronach internetowych. Ogromnym plusem takich treningów jest fakt, że można je wykonywać dosłownie wszędzie, w każdą porę roku oraz nie potrzeba do nich dużej przestrzeni i specjalistycznego sprzętu. Dodatkowo są idealnym zamiennikiem biegania wtedy, gdy za oknami panuje mróz i jedyną możliwością zostaje trening w domu. Organizm jednak ma tendencję do przyzwyczajania się do określonej aktywności i ciężarów, przez co po krótkim czasie regularnych ćwiczeń, nie widać dalszych postępów. Wtedy na pomoc przychodzą różnego rodzaju sprzęty, które spowodują, że trening stanie się bardziej intensywny. W sklepie Decathlon dostępne są między innymi taśmy oporowe oraz zestawy hantli w BARDZO DOBRYCH CENACH, które są nieocenione podczas treningu siłowego.

Sprawdź, gdzie kupić ten sprzęt:

Decathlon

Aktywność fizyczna a odpowiednia dieta

Aby wykonywana aktywność fizyczna przynosiła korzyści, warto również zadbać o prawidłowe odżywianie. Dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości składników oraz kalorii, a także regularna aktywność fizyczna są szczególnie ważne zimą. W okresie zimowym większość osób zmaga się z obniżoną odpornością, co skutkuje częstymi chorobami. Odpowiednia dieta oraz treningi skutecznie zwiększają odporność, a także dodają masę pozytywnej energii. Aby dieta była skuteczna, dobrze jest wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne oraz uwzględnić w niej wszystkie aspekty naszego żywienia. Dzięki dobrze zbilansowanej diecie, treningi zaczną przynosić efekty, co bardzo pozytywnie wpłynie na postrzeganie swojej osoby, odporność oraz samopoczucie.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.