Dlaczego warto używać ekspandera na siłowni?
Sport

Dlaczego warto używać ekspandera na siłowni?

Chciałbyś urozmaicić swój trening na siłowni? Skorzystaj z dostępnych tam ekspanderów i gum oporowych. Nie tylko pozwolą ci one maksymalnie się rozciągnąć, ale także przy odpowiednim użyciu z powodzeniem mogą zastępować każdy inny sprzęt do budowania masy mięśniowej.

Ekspandery są na topie już od wielu dekad, a popularność zawdzięczają swojemu wszechstronnemu zastosowaniu. W tak stosunkowo niewielkim i lekkim przyrządzie drzemie ogromny potencjał i niemalże grzechem byłoby z niego nie skorzystać, kiedy tylko mamy taką okazję. Wybierając się na siłownię, możemy zabrać ze sobą swój model zakupiony w sklepie sportowym lub skorzystać z tych dostępnych stacjonarnie.

Sięgnij po odpowiedni ekspander

Te dwa niepozornie wyglądające uchwyty połączone paskami gumy przy odpowiednim użyciu mogą wyrzeźbić naszą sylwetkę, niczym niejeden ciężki sprzęt. Musimy tylko wiedzieć, jak odpowiednio zabrać się do takiego treningu z ekspanderem. Jeżeli nasz poziom zaawansowania nie jest zbyt wysoki i dopiero zaczynamy przygodę z ćwiczeniami siłowymi, dobrze na samym początku zmniejszyć opór urządzenia. Robi się to poprzez odczepienie gum od ekspandera, tak aby korzystać tylko z jednej lub dwóch. Niestety, niektóre modele nie dają regulować się w ten sposób i gumy lub sprężynki są do nich przytwierdzone na stałe. Warto już na samym początku zwrócić na to uwagę i sięgnąć po model dostosowany do naszych potrzeb.

Ekspandery mają także różną długość, którą powinniśmy dobrać starannie do zaplanowanego przez nas treningu. Dłuższe modele nie sprawdzą się u osób średniego lub niskiego wzrostu, ponieważ nie będą oni mogli napiąć ich na całej szerokości ramion. Warianty krótsze, zazwyczaj 40-centymetrowe, najlepiej nadadzą się do treningu klatki piersiowej.

Na siłowniach znajdziemy również specjalne ekspandery na nogi. Od miejsc, w których umieszczamy stopy, odchodzi elastyczna guma wraz z uchwytami na ręce. Ten rodzaj służy przede wszystkim do modelowania mięśni brzucha oraz ud i ramion.

Pamiętaj o technice podczas korzystania z ekspandera

Według ekspertów, najlepsze efekty uzyskuje się, ćwicząc trzy razy w tygodniu. Trening oczywiście nie może odbywać się z dnia na dzień, ponieważ musimy pozwolić naszym mięśniom się zregenerować. Przy zbyt częstym wysiłku tylko opóźnimy efekty naszej ciężkiej pracy.

Ekspander jest na tyle wszechstronnym przyrządem, że możemy użyć go do kształtowania wielu partii mięśni: bicepsów, nóg, pośladków, klatki piersiowej czy mięśni brzucha. Do każdej z partii mięśni będziemy mogli dobrać kilka treningów, dzięki czemu nasza praktyka nie będzie monotonna i nużąca, a odpowiednio rozbudowana i urozmaicona.

Skupienie na treningu jest niemal tak samo ważne, jak trening sam w sobie. Przy chwili nieuwagi i dekoncentracji łatwo bowiem o nieprzemyślany ruch i kontuzja gwarantowana. Nawet jeżeli chodzi o stosunkowo prosty trening na ekspanderze musimy pamiętać by przy wykonywanych sekwencjach nie opuszczać rąk zbyt gwałtownie, ponieważ może to nadwyrężyć nasze stawy.

Materiał partnera.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.