Biedronka, Lidl, Tesco – czyli gdzie Polacy robią zakupy
Era supermarketów spowodowała podział Polaków na kilka grup. Jedni robią zakupy w sieciówkach, inni zaś w modniejszych miejscach. Tematem dzisiejszego wpisu nie będzie druga grupa, a osoby skupiające swoją codzienność w okół sklepów znanych nam wszystkim. Biedronka, Lidl oraz Tesco to zdecydowanie najbardziej znane sieci. Nie musimy wydawać za wiele pieniędzy, aby wrócić do samochodu z pełnym wózkiem zakupów. Nie musimy też kupować produktów reklamowanych w telewizji, bo większość sieciówek (Biedronka i Lidl) oferują swoje odpowiedniki dla znanych produktów.
Biedronka reklamowana jest hasłem, które znamy wszyscy. Podobno codziennie mają niskie ceny. To oczywiście prawda, ale warto zwrócić uwagę na fakt, że również Lidl ma bardzo niskie ceny. Tesco w ostatnich latach nie myśli o klientach, dlatego podnosi swoje ceny. Gdybyśmy mieli Wam doradzić jaki sklep wybrać, to na pewno na tej liście nie byłoby Tesco.
Lidl w ostatnich latach bardzo dużo inwestuje w reklamę. Mają już swój słynny ryneczek, a od kilku miesięcy nawet piecyk. Ich głównymi twarzami się Karol Okrasa oraz Pascal Brodnicki. To właśnie dzięki tym dwóm panom oraz dobrej jakości produktów Lidl powoli staje się wiodącą marką na rynku supermarketów.
Ze statystyk wynika, że Polacy nadal robią zakupy w Biedronce (55% ankietowanych) oraz Lidlu (33%). Tesco w tym zestawieniu wypada dosyć blado, bo tylko 12% ankietowanych wybiera ten sklep na duże, świąteczne zakupy. Jakie wnioski? Tesco powoli upada, Biedronka nadal jest popularna, a Lidl za niedługo stanie się liderem.