
4 cechy, którymi powinien charakteryzować się dobry serwis samochodowy
Decyzja o wyborze warsztatu nie jest łatwa. Przed oddaniem samochodu w obce ręce należy przeanalizować, czy oby na pewno w danym miejscu auto będzie pod opieką znających się na rzeczy profesjonalistów i nie wyjedzie z serwisu w gorszym stanie, niż do niego przyjechało.
Jakie cechy powinien posiadać dobry serwis samochodowy?
- Niezbędne wyposażenie
W ciągu kilku ostatnich dekad wiele się zmieniło w zasadach funkcjonowania warsztatów samochodowych. Rosnąca konkurencja na rynku i coraz bardziej wymagający klienci spowodowały, że każdy porządny serwis samochodowy, zanim zacznie przyjmować klientów, musi zaopatrzyć się w niezbędne do wykonywania napraw profesjonalne wyposażenie. Tylko dzięki specjalistycznemu sprzętowi można najpierw dokonać diagnozy usterek, a następnie z powodzeniem je usunąć.
- Kompetentni pracownicy
Nawet najdroższy sprzęt okaże się nieprzydatny jeśli będzie obsługiwała go osoba bez odpowiednich kompetencji. Od mechanika, tak jak od innych specjalistów, oczekuje się fachowej wiedzy. Nie wystarczy już specjalizacja tylko w jednej dziedzinie, jak np. wulkanizacja czy układ hamulcowy. Potrzebna jest wiedza kompleksowa z każdej dziedziny. Dobry pracownik warsztatu to taki, który posiada duże doświadczenie w naprawie pojazdów oraz ciągle poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i śledząc nowinki techniczne.
- Odpowiednie podejście do klienta
Dla osób zgłaszających się do serwisu istotna jest profesjonalna obsługa. Mechanik powinien jasno poinformować o koniecznych naprawach i przedstawić cennik. Informowanie na bieżąco o statusie naprawy i przewidywanym czasie jej zakończenia to dobre praktyki, którymi mogą poszczycić się fachowe serwisy samochodowe. Utrzymywanie stałego kontaktu z klientem po opuszczeniu warsztatu jest bardzo istotne i daje mu poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Pozwala również zbudować pozytywną relację, która zaowocuje skorzystaniem z usług ponownie.
- Wymagane dokumenty
Oddając samochód w obce ręce trzeba pamiętać o odebraniu dwóch istotnych dokumentów – zlecenia naprawy i protokołu przyjęcia. W pierwszym z nich powinien znaleźć się dokładny opis usterek, jakie mają zostać usunięte, oczekiwania wobec warsztatu oraz objaśnienie zlecanej naprawy. Nie należy zapomnieć o zamieszczeniu przybliżonej ceny usługi oraz daty zakończenia prac. Niezbędne są również dane klienta, warsztatu i samochodu. Całość musi być podpisana przez obie strony.
Protokół przyjęcia, to drugi ważny dokument o jakim należy pamiętać, przekazując auto do mechanika. Co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim podstawowe dane samochodu: marka, model, przebieg, nr rejestracyjny i nr nadwozia. Oprócz tego, należy w nim umieścić szczegółowy opis pojazdu w chwili oddania do warsztatu, uwzględniając przy tym wszelkie uszkodzenia wewnętrze, jak i zewnętrzne, takie jak rysy czy wgniecenia. Dokładna kontrola pomoże uniknąć ewentualnych nieporozumień podczas oddawania pojazdu właścicielowi i pozwoli wychwycić ukryte usterki.
Poszukując mechanika, można natrafić zarówno na takiego, który swoją pracę wykona sumiennie i weźmie za nią uczciwe pieniądze, ale można też spotkać osobę o wątpliwej wiedzy, która w aucie zrobi więcej szkody niż pożytku. Ważne jest, aby dokonując wyboru serwisu samochodowego, wziąć pod uwagę, takie kwestie, jak:
- Staż działalności
Większe zaufanie wzbudza zakład z kilkunastoletnim stażem działalności. Jeśli ktoś od wielu lat prowadzi warsztat i nadal funkcjonuje na rynku, można przypuszczać, że nie brakuje mu klientów, a swoją pracę wykonuje bardzo dobrze. Lata doświadczenia i praktyki powodują, że takiej osobie łatwiej zaufać, bo powinna znać się na swoim fachu. Nie należy od razu skreślać serwisu tylko dlatego, że istnieje od niedawna. Zazwyczaj jednak niewiele osób ma ochotę na bycie królikiem doświadczalnym świeżo upieczonych fachowców.
- Zakres usług
Przed oddaniem samochodu do warsztatu warto sprawdzić, jakie naprawy będzie można wykonać w danej placówce. Lepiej wybierać miejsca, które oferują kompleksowy wachlarz usług: mechanikę samochodową, diagnostykę komputerową, elektromechanikę, wymianę filtrów czy naprawę hamulców. To pomoże szybciej uporać się z usterkami. Kierowca z całą pewnością nie zapała optymizmem, jeśli chcąc serwisować różne podzespoły w samochodzie, będzie musiał udać się do kilku różnych mechaników.
- Opinie innych
W Internecie nie brakuje miejsc, w których można wyrazić swoją opinię na temat jakości świadczonych przez różnego rodzaju firmy usług. To często cenne wskazówki nie tylko dla właścicieli, którzy dzięki takim sugestiom mogą pewne niedoskonałości poprawić, ale też dla przyszłych konsumentów. Dotyczy to również serwisów samochodowych. Fala pozytywów pod adresem warsztatu jest jego świetną, a przede wszystkim darmową reklamą. To doskonały lep na klientów. Odwrotnie działa stos nieprzychylnych opinii, który skutecznie odstrasza niedoszłych konsumentów.
- Koszt usługi
Cena ma duże znaczenie przy wyborze wykonawcy zlecenia. Wydatki, jakie wiążą się z oddaniem samochodu do warsztatu, to zazwyczaj nie tylko koszt robocizny, ale też zakupu niezbędnych części. Warto przed podjęciem decyzji porównać ceny w różnych serwisach samochodowych, by nie dać się naciągnąć. Niektóre punkty oferują również korzystne promocje, z których opłaca się skorzystać. Przykładowo: wymieniając opony lub naprawiając układ hamulcowy, często bezpłatnie oferowana jest wymiana oleju lub ustawienie laserowej geometrii kół.
Wybierając serwis samochodowy najlepiej posłużyć się opinią znajomych i udać do sprawdzonego miejsca. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości, można przeprowadzić research na temat interesujących placówek i wybrać tę najlepszą. Dobrym pomysłem przy podejmowaniu decyzji o wyborze warsztatu jest również rozmowa z konsultantem, który doradzi z jakich usług należałoby skorzystać i umówi dogodny termin wizyty w serwisie. Najwygodniej jest to zrobić za pośrednictwem strony https://www.feuvert.pl/, na której wystarczy podać swoje imię i nazwisko, numer telefonu i preferowany oddział serwisu. Potem trzeba jedynie poczekać na telefon od konsultanta, który w niedługim czasie się odezwie i udzieli wszelkich niezbędnych informacji związanych z naprawą.