Wymiana opon na letnie - na co zwrócić uwagę
Motoryzacja

Wymiana opon na letnie – na co zwrócić uwagę

Wymiana opon na letnie to dla dość wielu kierowców temat prosty, a konkretniej wybierają oni opony o dość wysokim profilu, po to by nie uszkodzić felgi i co równie istotne kierują się dość często tym parametrem ceny. Mowa tu o tym, że stawiają na ogumienie chroniące felgę aluminiową przed uszkodzeniem i zużywające się dość wolno w tej typowej jeździe.

Rzecz jasna można wybrać też oponę, która po przebiciu pozwoli nam przejechać te kilkadziesiąt kilometrów, ale ten typ to pewnego rodzaju problem u wulkanizatora. Dodatkowo istnieją też opony asymetryczne, które to lepiej trzymają auto w zakrętach lub sportowe zalecane w przypadku aut kompaktowych z mocniejszymi silnikami, bo takie zapewniają lepsze przyśpieszenia, ale też i szybciej się za ich pomocą wytraca prędkość. Problem tkwi jedynie w tym, że te dwa ostatnie typy opon letnich to najczęściej wyższa cena i szybsze zużywanie się nawet przy tej spokojnej jeździe.

Felgi

Pewna część z nas stosuje mniejsze felgi stalowe w zimę i inne bardziej atrakcyjne felgi aluminiowe w sezonie letnim. Mowa tu konkretnie o tym, że nie zmienia się opon na felgach, tylko zamiast tego typu zmiany zakłada koła z innym kompletem opon. Kluczowe znaczenie ma tu też i to, że opony na felgach wymienia się dopiero wtedy gdy się zużyją lub wtedy gdy zgodnie z normami prawnymi są zbyt stare do dalszej eksploatacji.

Jeśli zaś chodzi o same felgi to stalowe i aluminiowe mają swoje oznaczenia, bo muszą być one odpowiednimi, po to by pod nimi mógł się zmieścić zacisk hamulcowy posiadający po dwa tłoczki na każdy ze sporych klocków hamulcowych. Trafia się też i tak, że felga daje niezbyt wiele miejsca dla zacisku i tarczy. Wtedy rzecz jasna można taką wymienić na inny model nie tak atrakcyjny, choć posiadający lepsze przestrzenne parametry. Niekiedy da się także zastosować tuleje dystansowe, po to by posiadać te ciekawsze wizualnie felgi, ale wraz z tulejami trzeba też nabyć dłuższe śruby.

Typowe rozmiary

Wymiana opon na letnie - na co zwrócić uwagę
Rozmiary opon

Wiele popularnych modeli samochodów kompaktowych ma te typowe rozmiary opon i felg, czyli popularny model opony to w tym przypadku 195/55 R15. Opony te wytwarza się na znaczną skalę, choć i modele o nieco wyższym profilu są łatwo dostępnymi. Istnieje sporo modeli zaskakująco tanich jako nowe jeśli chodzi o ten rozmiar i co równie istotne kierowcy w tych przypadkach stawiają także na opcje regenerowane, bo są one tańszymi. Trzeba też pamiętać o tym, że regenerowane nie są tymi gorszymi, bo najpierw opony kandydaci do regeneracji przechodzą selekcję, w trakcie trwania której sprawdza się ich stan, a dopiero potem są regenerowane lub odrzucane. W przypadku regenerowanych wiele też zależy od samego procesu regeneracji, czyli jeden firmy regenerują lepiej, a inne słabiej.

Myślenie portfelem

Wymiana opon na letnie to dla wielu kierowców myślenie głównie portfelem. Mowa tu o tym, że jeśli kierowcy nie przyśpieszają gwałtownie i nie hamują gwałtownie zbyt często to kupują opony letnie tanie lub regenerowane. One są rzecz jasna mniej trwałymi, ale jeśli nie jeździ się zaskakująco dynamicznie, to opony sportowe lub asymetryczne wydają się być opcją zbyt kosztowną i raczej zbędną.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.