
Tworzenie sklepu internetowego w 5 krokach
Prowadzenie własnego biznesu w sieci stało się coraz bardziej popularne. Otwarcie sklepu internetowego nie jest obecnie problemem. Istnieje wiele gotowych rozwiązań, dzięki którym w szybki sposób stworzymy własny sklep i zaczniemy podbijać internet. Pokażemy Wam w 5 krokach jak stworzyć sklep internetowy.
#1 Jaki asortyment będziemy sprzedawać w sklepie
Otwierając swój własny sklep internetowy powinniśmy wybrać niszę, w której będziemy mogli już na samym początku przebić się przez konkurencję. Oczywiście musimy wybrać takie produkty, na które będzie popyt i uda nam się pozyskać nowych klientów. Aby jednak nasz biznes dobrze funkcjonował, powinniśmy mieć wiedzę na temat sprzedawanych produktów, aby móc doradzić klientom, albo rozwiać ich wątpliwości.
Zacząć powinniśmy od niewielkiego asortymentu, a z czasem kiedy pozycja sklepu na rynku stanie się stabilna rozszerzyć go.
#2 Wybór oprogramowania sklepu
Tworzenie sklepu internetowego to również, minimum wiedzy technicznej. Powinniśmy wybrać odpowiednie oprogramowanie. Mamy do wyboru 3 rozwiązania
- oprogramowanie open source – tutaj musimy dysponować odrobiną wiedzy na temat programowania, bowiem zyskujemy dostęp do oprogramowania, które stanowi bazę naszego sklepu, jednak reszta ustawiań i ewentualnych zmian w kodzie będzie po naszej stronie.
- sklep na zamówienie – w tym wariancie, kupujemy już gotowe rozwiązanie sklepu, przygotowanego pod naszą specyfikację i nasze wymagania
- sklep na platformie z odpowiednim oprogramowaniem – w tym wypadku, kupujemy sklep, na jednej z platform dającej gotowe rozwiązania to rozpoczęcia handlu w sieci
#3 Oprogramowanie dodatkowe
Oprócz samego oprogramowania potrzebujemy też dodatkowych skryptów np. Google Analytics pomagających nam w śledziu sprzedaży w sklepie oraz umożliwi optymalizację kroków zakupowych. Ale nie można również zapominać o wtyczkach umożliwiających, integrację z porównywarkami zakupowymi, feedami googla itd. Te wszystkie procesu umożliwią nam pozyskanie większej ilości klientów.
#4 Analiza konkurencji
Nowo powstałe sklepy, mają przewagę nad już istniejącymi, bowiem mogą inspirować się rozwiązaniami, które już się sprawdziły i dobrze funkcjonują w sieci. Warto zwrócić uwagę na ścieżkę zakupową, wygląd i szybkość składania zamówienia, ale co bardzo ważne również na sposób obsługi klienta oraz kontakt ze sklepem.
Nie bez znacznie będzie także analiza wyglądu sklepu – w jakich miejsca ułożone są przycisku kategorii, dodania do koszyka i realizacja zamówienia.
#5 Reklama i pozycjonowanie
Na początku rozwoju naszego sklepu internetowego przeglądarka Google nie będzie widziała w wynikach wyszukiwania naszego sklepu, trzeba od samego początku zadbać o SEO, aby w przyszłości nasz sklep pojawiał się w wynikach wyszukiwania, to właśnie w ten sposób uzyskamy najwięcej klientów. Jeśli mamy wiedzę na temat pozycjonowania możemy to zrobić sami, jeśli nie to warto zlecić to profesjonalnej agencji. Coraz częściej agencje rozliczają się z nami za efekt, więc będziemy mieli pewność, że płacimy za coś co otrzymamy.
Równolegle, jeśli wytrzyma to nasz budżet powinniśmy spróbować rozreklamować nasz sklep np. w Google Adwords, albo Facebook Ads kierując reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców. W ten sposób możemy niskim kosztem uzyskać nowych klientów i nowe zamówienia w naszym sklepie.