Jak biegać zimą?

Jak biegać zimą

Bieganie efektowne jest za równo latem, jak i zimą. Większość z nas gdy przyjdą pierwsze mrozy unika sportu na dworze jak ognia. To błąd!

Przygotowując się do maratonu wystarczy jeden miesiąc by zacząć wszystko od nowa.

Jak biegać zimą pomimo mrozów?

  1. Motywacja, ważne by nie rezygnować z treningów pomimo mrozu, regularne bieganie nawet zimą przyczyni się, że wiosną będziemy gotowi do maratonu i półmaratonów,
  2. Ubiór to podstawa, należy zaopatrzyć się w odzież termiczną, która odprowadza wilgoć na zewnątrz. Trzeba również pamiętać o spodniach, które powinny posiadać tzw. Stopery, które odpowiedzialne są za zatrzymanie wiatru. Koszulka, czapka, kurtka i odpowiednie buty na zimę to podstawowe atrybuty każdego biegacza,
  3. Zaplanuj odpowiednią rozgrzewkę, która powinna być bogata w podskoki, wymachy, obroty tułowia czy krążenie ramion. Po takim rozgrzaniu możemy dopiero przejść do właściwego treningu. Możemy zacząć od szybkiego marszu, przechodząc w bieg. Rozciąganie, które zakańcza bieg zrób w domu by nie nabawić się kontuzji, gdyż mięśnie szybko się ochładzają.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.